Shanghai dag 2 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Mirjam Bos - WaarBenJij.nu Shanghai dag 2 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Mirjam Bos - WaarBenJij.nu

Shanghai dag 2

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

19 December 2014 | China, Sjanghai

Na een beroerde nacht had onze gids een goede oplossing. We konden wel met hem van kamer ruilen. Een kamer zonder ramen en lekker warm. Daar zeiden we geen nee tegen. Later bleek het Gary ook goed uit te komen, want nu kon hij zijn kaas koel houden. We hebben een echt Chinees ontbijt gehad met dumplings, noodlesoup en bapao. Ik vond het heerlijk, maar niet iedereen was het daar mee eens.
Na het ontbijt zijn we naar de markt gegaan. We hebben onze ogen uit gekeken en we werden zelf ook van top tot teen bekeken. Er zijn hier nauwelijks Europese toeristen, waardoor we een echte bezienswaardigheid zijn. Mensen snappen ook niet goed hoe het zit. wie is er nou kind van wie en wat doet dat ene Chinese meisje er bij. Gelukkig kan Gary het haarfijn uitleggen, of mensen van alles op de mouw spelden. Dat weten we dan weer niet precies.
's Middags hadden we tijd voor onszelf. Gary ging onze treinkaartjes voor zondag regelen. We zijn eerst naar de MacDonalds gegaan om een lekkere burger en McNuggets te eten. En ja we weten dat dat in China gelijk staat aan vloeken!

Na het eten wilden de kinderen gewoon eens spelen op de hotelkamer. De dames hadden echter een groot winkelcentrum gezien, dus dat werd opsplitsen. De winkels zijn hier echt enorm. De M&M winkel alleen was al 3 verdiepingen hoog.

's Avonds zijn we na het eten nog naar de Bund gegaan. Hier heb je prachtig uitzicht over de rivier en de wolkenkrabbers aan de overkant. Om 10 uur kwamen we terug in het hotel en konden we naar onze heerlijke warme kamer.