De laatste dagen in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Mirjam Bos - WaarBenJij.nu De laatste dagen in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Mirjam Bos - WaarBenJij.nu

De laatste dagen in Beijing

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

31 December 2014 | China, Peking

Vroeg in de nacht kwamen we aan in Beijing. Ons hotel lag verscholen in de hutongs. Het hotel zelf is mooi en schoon, maar de omgeving stinkt en oogt ook vies. Desondanks is het wel een bijzondere en authentieke locatie. Na een goede nachtrust kwam onze gids ons ophalen in het hotel. Hij had voor iedereen cdeaus mee genomen, waaronder de jurk van Naomi.
's Miidags zijn we naar het Plein van de hemelse vrede en de verboden stad geweest. Het was zonnig in Beijing maar wel koud. De verboden stad is in de winter een stuk rustiger dan in de zomer, waardoor we nu minder hoefden te dringen.

De tweede dag in Beijing stond de muur op het programma. Bij aankomst had ik het idee dat ik bij een ander stuk was dan 2 jaar terug, maar er bleek gewoon extreem verbouwd te zijn. Er is een toeristencentrum aangelegd waarvandaan een shuttlebus vertrekt naar de muur zelf. Zelf doorrijden naar de muur is geen optie meer. Dineke en Willem zijn met de kabelbaan omhoog gegaan, de rest is gaan klimmen. Na Gary achter gelaten te hebben bij toren 10, zijn we naar de toren van de kabelbaan gelopen waar Dineke en Willem stonden te wachten. Dit was ook nog een flinke klim en we wisten daarmee ook waarom Gary was achter gebleven. De terugweg ging een stuk gemakkelijker.
De laatste dag zijn we zelfstandig naar de tempel van de hemel gegaan. Eigenlijk zouden we zonder gids gaan maar die kon het niet aan om ons een ochtendje te missen. Na 40 min op hem gewacht te hebben bij de tempel zij we toch maar zelf naar binnen gegaan. We waren nog niet binnen of we hoorden alweer Meeriejam.. Daar was hij dan toch. Deze tempel had ik 2 jaar terug niet gezien en het was zeker de moeite waard. 's Middags zijn Dineke Eline Naomi en ik met Gary naar de markt gegaan voor de laatste souvenirs. We zijn hiervoor goed geslaagd.

Om 3 uur 's nachts werden we opgehaald om richting het vliegveld te gaan want we zouden om 6.45 vliegen. Bij het inchecken bleek er een probleem te zijn: de vlucht naar Zwitserland was vertraagd waardoor we onze aansluiting naar Amsterdam zouden missen. We moesten dus omgeboekt worden. We konden pas om 11.45 vertrekken, maar wel met een rechtstreekse vlucht met KLM. Hierdoor kwamen we uiteindelijk maar 2 uur later in Amsterdam aan.

• 01 Januari 2015 - 18:28

Petra:

Welkom thuis van deze ervaringsreis!

• 01 Januari 2015 - 22:17

Sandra:

Fijn dat jullie weer gezond en wel thuis zijn.
    Was leuk om jullie te volgen door een land waar we zelf ook een stukje doorheen gereisd hebben.
    Hoop dat deze reis alles gebracht heeft waarop jullie allemaal gehoopt hadden.
    veel liefs