1200 km verderop - Reisverslag uit Chengdu, China van Mirjam Bos - WaarBenJij.nu 1200 km verderop - Reisverslag uit Chengdu, China van Mirjam Bos - WaarBenJij.nu

1200 km verderop

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

24 December 2014 | China, Chengdu

Om 1630 zou onze vlucht naar Chengdu vertrekken dus er was nog genoeg tijd om te shoppen in Nanchang. Helaas zaten er in de buurt van het hotel niet heel veel leuke winkeltjes. Het meest interessante was nog de rode wc pot in de woonmall. Het voordeel was wel dat we ruim op tijd weer terug waren in het hotel.
Rond 1330 vertrokken we met de bus richting het vliegveld. Dit was wel weer zo'n momentje dat we blij waren dat Gary er bij is. Anders was het toch een behoorlijke zoektocht geworden naar de juiste bus, want alles staat alleen in het Chinees aangegeven. Op het vliegveld kregen sommigen van ons eerst een drugscontrole. Uiteraard mocht ik met mijn betrouwbare hoofd gewoon doorlopen. Het was behoorlijk lang wachten op het vliegveld, maar gelukkig hadden we wifi (want gezellig praten is niet meer van deze tijd).
In het vliegtuig hebben we voor het eerst een knappe Chinese man gespot, Dineke vond het een goede optie voor een schoonzoon. Hij moet alleen nog even Nederlands leren spreken.
Pas rond 21 uur kwamen we bij het hotel aan. We moesten nog eten. Het eten is hier zeer pittig, dus helemaal naar mijn smaak!

• 24 December 2014 - 22:12

Marcel:

Komt me wel bekend voor.
    Aardige vertrekhal daar in Chenggdu.
    De keuken van Sichuan is bekend voor zijn spicy eten. Geniet er dus nog maar even van.
    Binnenkort is het weer piepers met bietjes.
    Nog veel plezier.
    Marcel

• 25 December 2014 - 14:06

Anna:

Ik heb jullie reis gevolgd , kan de geur en de sfeer van China door het beeld scherm ruiken.
    groetjes aan iedereen.

Anna.

• 25 December 2014 - 21:51

Petra:

Op vakantie ook nog even 1200 km maken. Hoeveel zit erop inmiddels?