Nanchang - Reisverslag uit Nanchang, China van Mirjam Bos - WaarBenJij.nu Nanchang - Reisverslag uit Nanchang, China van Mirjam Bos - WaarBenJij.nu

Nanchang

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

21 December 2014 | China, Nanchang

Vanmorgen opnieuw ontbeten bij KFC, waar onze gids een beetje gestresst werd omdat de broodjes niet snel genoeg klaar waren. Om 10 uur werden we door een busje opgehaald om naar het station te gaan. Daar moesten we nog 1,5 uur wachten voordat de trein vertrok. Na 4 uur reizen kwamen we aan in Nanchang. We zien hier nauwelijks Europese mensen en vallen dus weer goed op. Nanchang is op het eerste gezicht een grijze stad waar de flats de grond uit gestampt worden. We zitten in een hotel vlakbij het station. Het hotel is een stuk luxer dan de vorige. De kamers hebben ramen en toch is het warm. Vanavond hebben we weer heerlijk gegeten. Vooral de lotuswortel was erg lekker. De jonge wortel was voor sommigen (lees de enige echte Chinees) van ons iets te pittig maar ik heb er zelf van gesmuld!

• 25 December 2014 - 21:48

Petra:

Lotuswortel... ? Dat wordt weer koken als je terug bent.